راهکارهای موفقیت در اینستاگرام

5 آبان 1400
نویسنده: سینا (مطهر) اکبر

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به اندازه‌ای قدرتمند است که به بستری مناسب برای فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه چند نمونه از راهکارهای موفقیت در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد.

صاحبان کسب‌وکار، با به کار بستن علم فروش و تبلیغات در کنار هم، توانسته‌اند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند. موفقیت در این شبکه اجتماعی بدون برنامه و دانش به دست نمی‌آید، بلکه باید با دانش و آگاهی کافی در این راه قدم بردارید. اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک و یا بزرگ بوده و اکنون خواهان موفقیت در اینستاگرام هستید، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به راهکارهای ساده موفقیت در این شبکه اجتماعی بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

راهکارهای موفقیت در اینستاگرام

شبکه اجتماعی پرمخاطب اینستاگرام، به دلیل محبوب بودن در سراسر جهان، صاحبان کسب‌وکار را به فعالیت در آن برانگیخته است. امروزه شاهد فعالیت موفقیت‌آمیز بسیاری از برندهای معروف جهانی در محیط اینستاگرام هستیم. شاید تصور کنید که تنها با به اشتراک گذاشتن یک تصویر و یا ویدئوی ساده، می‌توانید به موفقیت برسید. اما خوب است بدانید، برای رسیدن به موفقیت در فضای اینستاگرام، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کرده و در راه رسیدن به بهترین نتیجه در راستای اهدافتان قدم بردارید. کار با فضای اینستاگرام، مهارت‌های خاص خود را می‌خواهد. ما در اینجا به‌طور خلاصه 4 مورد از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در اینستاگرام را نام‌ برده‌ایم.

تولید محتوای جذاب و هدفمند

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در مورد موفقیت در اینستاگرام وجود دارد، موضوع تولید محتوای جذاب و هدفمند محسوب می‌شود. بهتر است کمی عملکرد خود را در اینستاگرام موردتوجه قرار دهید. برای مثال وقتی وارد فضای اینستا می‌شوید، ناخودآگاه جذب محتواهای ویدئویی خواهید شد که گرافیک بسیار جذابی دارند. شاید تصور کنید که تنها پست کردن یک تصویر باکیفیت و یا یک ویدئوی جذاب می‌تواند برایتان فالوور جذب کند؛ اما خوب است بدانید شما پیش از به اشتراک گذاشتن هرگونه محتوایی، باید یک مدت مشخص به اهداف آن محتوا و نتیجه‌ای که می‌خواهید از به اشتراک گذاشتن آن به دست آورید، فکر کنید.

تبلیغات

موفقیت در کسب‌وکار، به معنای دریافت لایک و یا کامنت بیشتر نیست، بلکه شما وارد محیط اینستاگرام شده‌اید تا به فروش و درآمد بیشتری دست پیدا کنید. در این میان، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث افزایش فروشتان شود، تبلیغات و یا bought media است. در حقیقت واژه bought media به معنای رسانه‌ای است که برای آن پول پرداخت می‌کنید. اگر به افزایش درآمد و دیده شدن بیشتر پیج خود فکر می‌کنید، باید برای آن مبلغی در نظر بگیرید. برای این کار، شما در وهله اول می‌توانید از پیج های تعاملی استفاده کنید و سپس تبلیغات برند و یا محصول خود را به تیم حرفه‌ای این کار بسپارید. جالب است بدانید که برخی از کارهای روزانه شما می‌تواند به عنوان یک تبلیغ خوب برایتان عمل کند. برای مثال اگر تیم شما یک شعار داشته باشد، به‌مرورزمان همان شعار می‌تواند یک تبلیغ برایتان به‌حساب آید.

فروش حرفه ای

منظور از فروش حرفه‌ای این است که شما باید علم این کار را داشته باشید. آیا تاکنون شده است که برای خرید یک محصول آرایشی کوچک به یک فروشگاه آرایشی بروید، اما در پایان تعداد زیادی محصول زیبایی پوست خریداری کنید؟ ما دقیقا در مورد همین موضوع صحبت می‌کنیم. یک فروشنده حرفه‌ای، علاوه بر اینکه به دقت به نیاز افراد جامعه توجه می‌کند، در حقیقت احساس نیاز را نیز در آن‌ها به وجود می‌آورد.

قبیله سازی

شاید کلمه قبیله سازی در اینستاگرام کمی عجیب به نظر برسد، اما این کار یکی از راه‌های موفقیت در کسب‌وکار است. قبیله سازی به این معنا است که شما بتوانید با راهکارهای مناسب، فالوررهای خود را نسبت به خودتان وفادار کنید. موثرترین راهی که می‌توانید مخاطبانتان را به خود وفادار کنید، داشتن یک تعامل خوب و موثر است. جواب دادن به کامنت ها، دایرکت و هرگونه ارتباط موثر و مثبتی با مخاطبان، می‌تواند باعث برقراری ارتباط مثبت و ماندگاری فالوورها شود.

سخن پایانی

ازآنجایی‌که تقریبا بیشتر افراد جامعه جهانی در محیط اینستاگرام فعالیت دارند و همچنین ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانند، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای فروش محصول و خدماتشان به این شبکه اجتماعی راه پیدا کردند. البته اینستاگرام نیز به عنوان یک شبکه اجتماعی پرمخاطب، باعث افزایش فروش و موفقیت آن‌ها شد. البته این موفقیت شانسی نیست و پشت آن علم و آگاهی نهفته است. شما برای موفقیت هرچه بیشتر در اینستاگرام باید برای تولید محتوای جذاب و هدفمند خود وقت گذاشته، تبلیغات موثر کنید و مخاطبان خود را به خود وفادار کنید. بهتر است بدانید که یک فروشنده ماهر، علاوه بر اینکه به نیاز مشتری‌ها دقت می‌کند، با زیرکی خود، نیاز را در آن‌ها ایجاد خواهد کرد. البته باید بدانید که شما باید برای رسیدن به پله‌های موفقیت در اینستاگرام زمان گذاشته و صبور باشید.